Vés al contingut

La Transformació Digital aplicada al Sector Logístic

La Transformació Digital aplicada al Sector Logístic

Com poden abordar les Agències de Transport i Distribució la Transformació Digital?

Si parlem de Transformació Digital aplicades al món empresarial, estem parlant de preparar la ment i la nostra manera de treballar, per a afrontar nous reptes.

Segons un estudi recent de Think With Google, les vendes del comerç electrònic van augmentar fins a un 22,9%. Aconseguint així que en 2020 el sector logístic, tanqués l’any amb xifres històriques, superant el seu volum en comandes gràcies a les campanyes de BlackFrifay i especialment la de Nadal.

Plantejar-se una millora de fluxos, de mètodes o fins i tot de mentalitat, pot ajudar a optimitzar els recursos i l’experiència dels clients.

 

Per on començar?

1. Albarans interactius:

Un dels primers passos a considerar, seria la reducció de l’ús del paper. Treballar amb albarans en format digital ajudarà al fet que els documents siguin més accessibles i interactius per a realitzar qualsevol modificació al moment sense esperes.

Això resulta molt interessant per a aquelles mercaderies que han arribat incompletes o bé algun producte que rebem trencat o en mal estat. En aquest cas, el propi transportista pot realitzar una modificació en línia de l’albarà, on el client el podrà validar amb una signatura digital, i la informació li arribarà al moment al departament corresponent.

2. Factures emmagatzemades en un gestor documental.

Treballar amb un gestor documental, sens dubte és una de les millors opcions per a treballar amb factures i albarans.

Podràs tenir tota la documentació agrupada per clients, generant així un històric de documentació, per a millorar l’experiència del client podent-li oferir i enviar la documentació que necessita al moment.

3. Dietes, quilòmetres i gasolina

Gestiona els tiquets de despeses dels teus empleats amb un Programari de Ticketing. Els transportistes tan sols hauran de fer una fotografia amb el seu telèfon mòbil al tiquet que volen registrar i després ja el podran tirar.

Es tracta d’un Programari homologat per la AEAT, que converteix la informació de la imatge en text. Aquestes dades es registren automàticament en un programa, on el financer o el responsable de despeses podrà processar la informació de manera digital i més àgil.

 

Si vols saber una mica més sobre com digitalitzar aquests o altres processos empresarials, posa’t en contacte amb un especialista en transformació digital.

Aprofita la Consultoria Gratuïta que oferim i comença a aplicar la Transformació Digital al Sector Logístic.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *